Sitting is Killing you Slowly

0
250

Πηγή: CrossFit Encyclopedia

Γράφει ο Θοδωρής Στυλιανίδης

Sitting Is Killing You Slowly

Είναι πλέον αποδεκτό από την επιστημονική κοινότητα ότι η καθιστική ζωή έχει καταστροφικές επιπτώσεις στην κυτταρική και τη μεταβολική υγεία μας. Κάποιες από τις ποιο σημαντικές επιπτώσεις είναι οι εξής : Σχεδόν αμέσως μετά το κάθισμα, (1) η μεταβολική δραστηριότητα και η θερμιδική κατανάλωση επιβραδύνουν δραματικά (70% λιγότερο από το να περπατάει καν). (2) Η καθιστική θέση για αρκετές ώρες μέσα στη μέρα αυξάνει την αντίσταση στην ινσουλίνη (οδηγεί σε διαβήτη τύπου ΙΙ) και (3) αυξάνει την LDL (γνωστή και ως «κακή χοληστερόλη»). Αυτά τα αποτελέσματα με τη σειρά τους οδηγούν σε χαμηλότερα επίπεδα ενέργειας, αυξημένη αύξηση βάρους και ακόμη χαμηλότερο προσδόκιμο ζωής και μεγαλύτερο κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου και του μαστού.

Εκτός από τους φυσιολογικούς παράγοντες, το ανθρώπινο σώμα δεν σχεδιάστηκε ποτέ να καθίσει σε μια αμήχανη θέση 90 μοιρών, με ορισμένους μύες να κλείνουν εντελώς και να προκαλούν μεγάλα προβλήματα στην κινητική μας αλυσίδα.

Ο σκοπός του άρθρου είναι να επισημάνουμε τους ανατομικούς κινδύνους από τις καθιστικές συνήθειες.

Γλουτιαίοι

Η καθιστική στάση προκαλεί τους μυς των άκρων να μην κάνουν τίποτα απολύτως. Τους απενεργοποιεί εντελώς και συνηθίζουν να μην λειτουργούν κανονικά. Αυτό διαταράσσει την ικανότητά σας να περπατάτε, να τρέχετε, να ανεβαίνετε, να στέκεστε, να κάθεστε και να κάνετε οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα. Οι γλουτιαίοι μύες γίνονται ασταθείς και δεν πυροδοτούν σωστά όταν ξε-συνηθίσουν από το να κάθονται πάρα πολύ.

Κοιλιακοί

Οι κοιλιακοί ατροφούν σημαντικά. Οι κοιλιακοί σας βοηθούν πραγματικά να σας κρατήσουν όρθιο, αλλά όταν κάθονται πάνω σε μια καρέκλα δεν χρειάζεται πλέον να εργάζονται άρα εξασθενούν. Οι κοιλιακοί σας θα χάσουν γρήγορα τον τόνο και τη δύναμή τους αν τους βγάλουμε από την εξίσωση καθισμένοι.

Ισχίο

Στη καθιστή θέση, τα ισχία σας βρίσκονται σε θέση που ευνοεί τη βράχυνση μειώνοντας το εύρος κίνησης τους. Η κινητικότητα και λειτουργικότητα του ισχίου είναι κρίσιμη για όλα τα βασικά μοτίβα των ανθρώπινων κινήσεων. Τα ισχία σας παρέχουν σταθερότητα και ισορροπία και η έλλειψη κινητικότητας εδώ είναι μία από τις κύριες αιτίες σοβαρού τραυματισμού.

Οστά

Είναι πλέον κατανοητό ότι ο μεγαλύτερος παράγοντας που συμβάλλει στην κακή οστική πυκνότητα είναι η έλλειψη δραστηριότητας. Τα οστά σας χρειάζονται μία μορφή αντίστασης για να μεταφέρουν θρεπτικά συστατικά σε αυτά έτσι ώστε να προκαλέσουν ανάπτυξη. Η καθιστική ζωή, θα οδηγήσει τα οστά σε αυξημένο κίνδυνο ασθένειας και τραυματισμού.

Σπονδυλική Στήλη

Οι άνθρωποι που κάθονται πιο συχνά διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο να κληρονομήσουν κήλες στους οσφυϊκούς δίσκους της σπονδυλικής στήλης. Το κάθισμα σε καρέκλες είναι συνώνυμο με το να έχεις “κοντύνει” τους καμπτήρες του ισχίου. Ένας μεγάλος μυς που ονομάζεται psoas είναι ο κύριος καμπτήρας μυών του ισχίου που διατρέχει μέσα από την κοιλιακή κοιλότητα. Όταν ο λαγονοψοϊτης είναι σφιχτός από τις καθιστικές συνήθειες, τραβάει την άνω οσφυϊκή μοίρα της σπονδυλικής στήλης προς τα εμπρός και σας βγάζει εκτός ευθυγράμμισης. Το άνω μέρος του σώματος σας, στηρίζεται στο ισχιακό κύρτωμα αντί να διανέμεται κατά μήκος του τόξου της σπονδυλικής στήλης. Αυτή είναι η κύρια αιτία του πόνου στην πλάτη και η συνολική απώλεια της λειτουργίας της

Αυτά είναι μόνο μερικά από τα φυσικά προβλήματα που προκύπτουν από το να κάθεστε πάρα πολύ. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πιστεύω τώρα ότι: «Η ικανότητά σας να κάθεστε άνετα σε μια στάση squat είναι άμεσα σχετική με την ανθρώπινη φύση. Η ικανότητά σας στο να κατεβείτε στη θέση squat είναι από τις ποιο σημαντικές ανθρώπινες ικανότητες.

Ως προπονητής έχω δει αυτή τη μετακίνηση δεξιοτήτων σε πολλές άλλες πτυχές της ζωής των ανθρώπων. Εάν δεν μπορείτε να κατεβείτε σε πλήρη θέση ανάπαυσης (deep squat), ήρθε η ώρα να αρχίσετε να δουλεύετε πάνω σε αυτό. Εάν δεν το κάνετε, περιορίζετε δραματικά την κινητικότητα και την ικανότητά σας να λειτουργείτε σε υψηλό επίπεδο.

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

Please enter your comment!
Please enter your name here

one × 5 =