6 Συμβουλές για να μεγιστοποιήσετε τα αποτελέσματα της Άρσης Βαρών στο CrossFit.

0
1235

Η ανάπτυξη του CrossFit δεν πρέπει να υποτιμηθεί. Το CrossFit είναι σαν τα Starbucks στο χώρο της γυμναστικής, καθώς σε κάθε γωνιά κάθε μεγάλης πόλης υπάρχει ένα CrossFit Box. Πολλοί προπονητές άρσης βαρών επικρίνουν το CrossFit για αυτό που είναι – ένα μείγμα από σχεδόν τα πάντα. Επικρίνουν επίσης το CrossFit για το στόχο του, εννοώντας ότι ο στόχος του συμμετέχοντος είναι να γίνει καλός στα πάντα παρά άριστος σε ένα τομέα.

Η αλήθεια είναι ότι οι περισσότεροι CrossFitters χρειάζονται καθοδήγηση στην Άρση Βαρών και πρέπει να αναζητήσουν προπονητές έξω. Οι προπονητές αυτοί πρέπει να επιδιώξουν να προπονήσουν αυτούς τους αθλητές για ένα πιθανό μέλλον στο άθλημα και όχι να τους κατακρίνουν που κάνουν CrossFit. Το μόνο που απαιτούν συνήθως οι προπονητές άρσης βαρών είναι σοβαρότητα, αφοσίωση, και θέληση.

Εν πάση περιπτώσει, η έλλειψη πληροφορίας σχετικά με τον τρόπο μεγιστοποίησης του αποτελέσματος της άρσης βαρών στο CrossFit είναι προφανής.

Εάν είστε CrossFitter και σκέφτεστε σοβαρά να γίνεται σπουδαίος CrossFitter, σωστό είναι να προγραμματίζετε αποκλειστικά κάποιες συνεδρίες άρσης βαρών. Τα παρακάτω είναι μια συλλογή βασικών συμβουλών που θα μεγιστοποιήσουν πραγματικά τα αποτελέσματά σας:

  1. Χρειάζεστε μια συνεδρία όπου εκπαιδεύεστε μόνο στο Snatch και στο Clean and Jerk.

Θέλετε να βελτιωθείτε σε κάτι; Εξασκηθείτε σε κάτι! Πολλοί CrossFitters μπορούν να κάνουν μια άρση θανάτου με 150kg ή ένα Back Squat με το ίδο φορτίο αλλά δεν μπορούν να στρίψουν 100kg. Το CrossFit είναι καλό για τη βελτίωση της γενικής δύναμης των ανθρώπων, με ασκήσεις όπως Squats και Deadlifts. Από τη στιγμή που εκτελείτε αυτές τις ασκήσεις στα Workout σας, στην άρση βαρών δεν χρειάζεται να τις δουλεύετε με μεγάλη συχνότητα καθώς πρέπει να δουλέψετε στις αδυναμίες σας που είναι το αρασέ και το επολέ ζετέ.

  1. Φορέστε κολάν.

Όπως συμβαίνει σε κάθε άθλημα έτσι και στο CrossFit έχει μπει η μόδα. Είναι σεβαστή η επιλογή των ρούχων, αλλά: Για τους άντρες, τα Board Shorts δεν βολεύουν στο τράβηγμα επειδή «μπλοκάρουν» τη μπάρα. Για τις κυρίες, τα σορτς γίνονται όλο και μικρότερα, αλλά η μπάρα πρέπει να αγγίζει τα πόδια σας (αυτό δεν είναι προαιρετικό) ανεξάρτητα αν πονάτε ή σκίζεται το καλάμι σας. Φορώντας κολάν τα λύνετε όλα. Αστείο τέχνασμα, αλλά λειτουργεί.

  1. Μάθετε να ξεκουράζεστε.

Τα περισσότερα κλειστά γυμναστήρια άρσης βαρών είναι εξοπλισμένα με καρέκλες όπου ο κάθε αρσιβαρίστας κάθεται για 1-3 λεπτά μεταξύ των σετ. Κάθε φορά που κάνετε άρση βαρών για να βελτιωθείτε σε άλλα αθλήματα – είτε πρόκειται για CrossFit είτε για ποδόσφαιρο ή οτιδήποτε άλλο – ισχύει η ίδια αρχή. Χρειάζεστε ξεκούραση για να είστε διανοητικά προετοιμασμένοι για την επόμενη άρση καθώς και για να επιτρέψετε στο κεντρικό νευρικό σας σύστημα να είναι σε άριστη κατάσταση.

  1. Ελέγξτε τα συναισθήματά σας.

Πολλοί άνθρωποι ασκούν τεράστια ψυχολογική και σωματική πίεση στον εαυτό τους θυμώνοντας όταν χάσουν μια προσπάθεια και δοκιμάζοντας τη τουλάχιστον 10 φορές μέσα στη προπόνηση.  Αυτό το έχουμε κάνει όλοι τουλάχιστον μια φορά. Η διαφορά ανάμεσα σε εμάς και τους υψηλού επιπέδου αρσιβαρίστες είναι ότι σχεδόν όλοι τους έχουν απίστευτο έλεγχο στα συναισθήματα τους. Είναι σημαντικό να το κάνετε αυτό επειδή δεν θολώνει η κρίση σας και θα περιορίσετε τον κίνδυνο τραυματισμών. Μείνετε ήρεμοι και σηκώστε μεγάλα φορτία. Αυτός είναι ο κανόνας.

  1. Προσεγγίστε τις άρσεις για αυτό που είναι.

Δεν ξέρω από που προήλθε η ιδέα ότι οι άρσεις είναι απλώς Deadlifts και άλματα αλλά και το πώς αυτή η ιδέα έγινε αποδεκτή ως αλήθεια  αλλά είναι μια πολύ απλοϊκή περιγραφή για το τι είναι το Snatch και το Clean and Jerk. Η άρση θανάτου είναι μια πολύ αργή κίνηση ενώ οι ολυμπιακές άρσεις είναι από τη φύση τους ταχύτατες. Στην πραγματικότητα, η ταχύτητα της μπάρας – αλλά και του σώματος (ταχύτητα συστολής των μυών και ταχύτητα αλλαγής κατεύθυνσης) – είναι απαραίτητη για επιτυχείς άρσεις.

Επίσης η άρση θανάτου εκτελείται με τη χρήση μιας διαφορετικής στάσης σώματος στην οποία συμμετέχουν κυρίως η πλάτη και οι γοφοί. Αυτό γίνεται με τον τρόπο αυτό, επειδή αυτός που κάνει την άρση θανάτου δεν χρειάζεται να σκεφτεί την προς τα πάνω κίνηση της μπάρας που θα μπορούσε να κάνει μόνο ο εκτατήρας του γόνατος. Η επέκταση του ισχίου και του αστραγάλου συμβάλλει σε αυτή την ανοδική κίνηση, αλλά ως επί το πλείστον η στάση σώματος στο Clean επιτρέπει στον ανυψωτή να χρησιμοποιήσει πολύ περισσότερο τους τετρακέφαλους. Σε ένα Clean, ένας αρσιβαρίστας έχει τον γοφό του χαμηλότερα απ΄ότι σε ένα Deadlift για αυτόν τον λόγο. Έτσι, η θέση εκκίνησης είναι εξαιρετικά σημαντική για την επιτυχία των άρσεων.

  1. Η μπάρα πρέπει να βρίσκεται σε συνεχή επαφή με τα πόδια σας.

Το ξαναείπαμε παραπάνω αλλά πραγματικά πρέπει να βρίσκεται σε συνεχή επαφή με τα πόδια σας. Όσο πιο κοντά βρίσκεται στο σώμα σας τόσο περισσότερο επωφελείστε από «μηχανικής» σκοπιάς.

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

Please enter your comment!
Please enter your name here

3 × 2 =