5 Πράγματα που κανένας δε θα σας πει για την Ολυμπιακή Άρση Βαρών.

0
702

Η ανακάλυψη της Ολυμπιακής Άρσης Βαρών είναι ένα πανέμορφο δώρο. Μπορεί να νομίζετε ότι ερωτευτήκατε πλήρως(άλλωστε το άθλημα είναι τόσο ωραίο που θα μπορούσατε) αλλά υπάρχουν μερικά πράγματα που οι βετεράνοι αρσιβαρίστες γνωρίζουν, αλλά κανένας άλλος δε πρόκειται να σας πει.

Οι δύο ασκήσεις της Άρσης Βαρών, το Snatch και το Clean and Jerk, σε αντίθεση με οποιαδήποτε άλλη άσκηση είναι εξαιρετικά τεχνικές και συνδυάζουν πολλές κινήσεις σε μια. Είναι δυο από τις πιο δύσκολες και μοναδικές ασκήσεις που θα κληθείτε να μάθετε.

Αν μπορούσαμε να πάρουμε συμβουλές από τους άρχοντες της Άρσης Βαρών, θα ήταν οι πέντε παρακάτω που κανείς δεν σας λέει σχετικά με την άρση βαρών:

  1. Τα PR θα συμβαίνουν όλο και λιγότερο με την πάροδο του χρόνου.

Αρχικά, η επίτευξη προσωπικών ρεκόρ μπορεί να είναι εύκολη, αλλά αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ξεκινάτε το άθλημα χωρίς ή με λίγη εμπειρία. Έτσι, κυριολεκτικά όλα είναι PR. Μην περιμένετε να συνεχιστεί αυτό με αυτό το ρυθμό, γιατί όσο βελτιώνεστε, θα συμβαίνει σπανιότερα. Η αρχική απόδοση στις άρσεις δεν αποτελεί ένδειξη μελλοντικών επιδόσεων.

Είναι συνηθισμένο στην Άρση Βαρών να παλεύουμε για μήνες ή και χρόνια για βελτίωση ενός μόνο κιλού. Η άρση βαρών είναι ένα άθλημα που απαιτεί υπομονή και επιμονή. Βάλτε το κεφάλι σας κάτω, δουλέψτε σκληρά για να βρείτε την επιτυχία.

  1. Θα ανακαλύψετε ένα εντελώς νέο είδος κόπωσης.

Αναφερόμαστε στην κόπωση του κεντρικού νευρικού συστήματος, η οποία έρχεται επιπρόσθετη στην μυϊκή κόπωση. Τα φορτία που μετακινούνται κατά την άρση βαρών και η εκρηκτικότητα των κινήσεων απαιτούν τεράστιες προσαρμογές από το νευρικό σύστημα. Το κεντρικό νευρικό σύστημα είναι υπεύθυνο για  την αύξηση της παραγόμενης δύναμης σε μέγιστες ταχύτητες. Υπάρχει επίσης intra-muscular και inter-muscular συντονισμός – δηλαδή το Κεντρικό Νευρικό Σύστημα (CNS) συντονίζει πώς και πότε οι μυϊκές ίνες συστέλλονται για να παράγουν την επιθυμητή κίνηση.

Ένα σαφές σημάδι της κόπωσης του κεντρικού νευρικού συστήματος είναι το αίσθημα ότι αν και η προπόνηση δεν ήταν ιδιαίτερα δύσκολη, εξακολουθείτε να θέλετε να κοιμηθείτε περισσότερες ώρες. Δώστε στον εαυτό σας χρόνο και χώρο για ξεκούραση. Να τρώτε υγιεινά λίπη και τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνες και ανόργανα συστατικά για να βοηθήσετε το νευρικό σας σύστημα στην επούλωση και την ανάκαμψη.

  1. Η επιμονή νικά το ταλέντο καθημερινά.

Ο καλύτερος τρόπος για να περιγράψουμε τους ανθρώπους που επιτυγχάνουν στην άρση βαρών είναι ότι είναι δυνατές προσωπικότητες. Έχουν «θάρρος και αποφασιστικότητα, δύναμη χαρακτήρα». Οι ταλαντούχοι αθλητές δεν γίνονται πάντα οι καλύτεροι αρσιβαρίστες, γιατί ανεξάρτητα από το πόσο ταλαντούχα άτομα είναι, η άρση βαρών έχει να κάνει με την επιμονή. Στην άρση βαρών  δεν υπάρχει off-season, η προπόνηση μπορεί να είναι εξαντλητική, και δεν είναι ένα παιχνίδι όπως πολλά άλλα αθλήματα.

Επιμονή σημαίνει τακτική και συνεπής προπόνηση, παρουσία στη προπόνηση ακόμη και όταν δεν αισθάνεστε καλά, ακούγοντας τον προπονητή σας και δίνοντας τα πάντα σε κάθε επανάληψη.

  1. Θα χρειαστεί 10.000 επαναλήψεις για να μάθετε σωστά τις άρσεις.

Θα πρέπει να είστε υπομονετικοί με τις άρσεις σας. Χρειάζεστε 10 φορές περισσότερες συνεδρίες προπόνησης για να κατανοήσετε αυτές τις ασκήσεις σε σύγκριση με οποιαδήποτε άλλη άσκηση. Η μάθηση των ασκήσεων της άρσης βαρών είναι παρόμοια με την εκμάθηση ενός μουσικού οργάνου παρά με μια άλλη άσκηση.

Η επανάληψη του μοτίβου κίνησης όσο το δυνατόν συχνότερα είναι ο καλύτερος τρόπος να κατανοήσετε και να μάθετε τις ασκήσεις της Άρσης Βαρών. Τα στοιχεία της κάθε άσκησης είναι σαν να μαθαίνετε χορδές σε ένα πιάνο. Ίσως να μπορείτε να πατήσετε τη χορδή μεμονωμένα, αλλά για να την εξομαλύνετε σε ένα τραγούδι χρειάζεται ώρες πρακτικής και χρόνια αφοσίωσης. Το μέτρημα των επαναλήψεων σας, σε κάθε προπόνηση, είναι ένα μέτρο όγκου προπόνησης. Θα παρατηρήσετε ότι σε αντίθεση με το περπάτημα, τη κωπηλασία ή τα Squat, θα εκτελείτε πολύ λίγες επαναλήψεις σε κάθε προπόνηση.

  1. Το Jerk απαιτεί τόση αφοσίωση όσο και το Snatch.

Πολλοί αθλητές μερικές φορές αντιμετωπίζουν με σκέψη την εκτέλεση ενός Jerk. Αυτό γίνεται εν μέρει επειδή μπορεί να έχετε αρκετά κακή τεχνική στην αρχή, ενώ το φορτίο είναι ελαφρύ. Οι μονομερείς ανισορροπίες, η κακή κινητικότητα των ισχίων και των ώμων και η κακή συνολικά τεχνική θα αρχίσουν να επηρεάζουν την προπόνηση καθώς τα φορτία θα προσεγγίζουν το πραγματικό μέγιστο.

Στα μέγιστα φορτία, είναι κρίμα να παλεύουμε με ένα βαρύ Clean μόνο για να χάσουμε το Split Jerk. Αφιερώστε χρόνο στη σωστή τοποθέτηση των ποδιών και στη μηχανική της κίνησης στο 90% της μέγιστης προσπάθειας. Δουλέψτε αποτελεσματικά από τα Jerk Boxes. Προσπαθώντας να διορθώσετε το Jerk με Press ή Push Press είναι ένα από τα πιο συνηθισμένα λάθη. Για να κυριαρχήσετε στο Jerk… πρέπει να εκτελείτε Jerk!

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

Please enter your comment!
Please enter your name here

16 − five =