Όταν η κλιμάκωση του WOD είναι καλύτερη επιλογή από το RX

0
507

Να κλιμακώσω ή να εκτελέσω RX’d; Αυτή ειναι μια θαρραλέα ερώτηση!
Όχι, η κλιμάκωση δεν απευθύνεται μόνο στους νέους στο χώρο του CrossFit. Και δεν είναι όλα μαύρα και άσπρα ακόμη και αν είμαστε έμπειροι αθλητές.
Επομένως, πότε πρέπει να επιλέξουμε να κλιμακώσουμε τις ασκήσεις ή να μειώσουμε τα φορτία από το να πάμε RX’d;

Ποιος ορίζει τα φορτία και τις ασκήσεις της RX κατηγορίας;

Πρώτα από όλα πρέπει να καταλάβουμε ποιοι σηκώνουν τα RX φορτία και ποιοι εκτελούν τις ασκήσεις. Συνήθως επιλέγονται από τους Head Coaches και όχι με τυχαίο τρόπο.
Οι Head coaches λαμβάνουν feedback από τους trainers και ταυτόχρονα παρατηρούν το επίπεδο των αθλητών τους κατά τη διάρκεια των Workout της ημέρας. Στη συνέχεια αποφασίζουν για τα φορτία. Θέλουν να πιέσουν τους αθλητές που κλιμακώνουν να συνεχίσουν και να σιγουρευτούν οτι αναπτύσσουν αρκετή δύναμη όταν εκτελούν αυστηρές επαναλήψεις.

Newcomers scale

Δεν πρέπει να υπάρχει δισταγμός. Ένας αρχάριος πρέπει να κλιμακώνει. Νέοι στο γυμναστήριο, νέοι στο CrossFit, μαθαίνουν επανάληψη με την επανάληψη και παρακολουθούν μαθήματα μέρα με τη μέρα.
Ως νεοφερμένοι θέλουν επίσης να αποφύγουν τραυματισμούς. Θέλουν το σώμα τους να προσαρμοστεί καθώς προχωρούν σε διαφορετικές ασκήσεις και δεξιότητες.

Οι έμπειροι αθλητές επιστρέφουν στα βασικά.

Είναι ταπεινό να λες οτι θα αφαιρέσεις κιλά από τη μπάρα ή να κλιμακώσεις μια άσκηση.
Δεν ειναι οτι οι έμπειροι αθλητές δε μπορούν να διαχειριστούν το φορτίο ή τη πολυπλοκότητα της άσκησης, είναι απλά αυτά τα drills που πρέπει να «δουλευτούν» ξανά και ξανά.
Για παράδειγμα, οι ανταγωνιστικοί και έμπειροι αθλητές ίσως θελήσουν να τελειοποιήσουν τα HSPU τους κλιμακώνοντας τα με τη βοήθεια ενός κουτιού. Ίσως δεν έχουν εξασκηθεί στην άσκηση αρκετά ή ίσως απλώς θέλουν να αποκτήσουν μεγαλύτερη ακρίβεια.

Αθλητές που κλιμακώνουν για να δουλέψουν ενώ είναι τραυματίες.

Οι τραυματισμοί στους ώμους είναι από τους πιο κοινούς και δεν ειναι σπάνιο να δούμε αθλητές να κλιμακώνουν προς τα κάτω τις ασκήσεις ενός Workout. Για παράδειγμα τα Ring Rows. Τα Ring Rows αν εκτελεστούν ορθά είναι πραγματικά δύσκολη άσκηση. Όμως επιτρέπουν την ανάπτυξη της ωμοπλάτης και αναγκάζουν τον πυρήνα του σώματος να είναι ενεργός.
Κάθε φορά που νιώθουμε έναν οξύ πόνο ή πρέπει να δουλέψουμε ενώ είμαστε τραυματίες, η κλιμάκωση των φορτίων ή των ασκήσεων είναι η καλύτερη επιλογή.

Έχουν νόημα τα νούμερα των προσωπικών ρεκόρ μας.

Θα πρέπει να γνωρίζουμε περίπου τις μέγιστες τιμές για όλους τις άρσεις που πραγματοποιούμε. Αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο μπορούμε να αποφασίσουμε εάν το RX είναι κατάλληλη επιλογή για εμάς. Εάν δεν μπορούμε να χειριστούμε το 60% της μέγιστης επανάληψης(rep max)σε γρήγορο ρυθμό, τότε σίγουρα πρέπει να κλιμακώσουμε.
Η κλιμάκωση δεν γίνεται στη τύχη και δεν θεωρείται υποβάθμιση. Για άλλη μια φορά, τα βάρη και οι ασκήσεις του RX δεν είναι απόλυτοι αριθμοί που αποφασίζονται από τον Θεό του CrossFit (που δεν υπάρχει ούτως ή άλλως), αλλά είναι πραγματικά αυθαίρετοι!

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

Please enter your comment!
Please enter your name here

3 × one =