Φόβοι και ανησυχίες σχετικά με το CrossFit

0
335

Νιώθετε λίγο νευρικοί πριν ξεκινήσετε CrossFit;

Το CrossFit μπορεί να είναι πολύ δύσκολο στην αρχή. Η σκέψη του να μπείτε σε ένα νέο μέρος για προπόνηση με ξένους μπορεί να φαίνεται λίγο εκφοβιστικό. Συχνά, φοβόμαστε πράγματα επειδή είναι άγνωστα για εμάς. Όσο περισσότερο μαθαίνουμε για ένα θέμα, τόσο περισσότερο το καταλαβαίνουμε και φοβόμαστε λιγότερο.

Παρακάτω θα διαβάσετε έναν Οδηγό για αρχάριους που θα απαντήσει σε τυχόν ερωτήσεις που μπορεί να έχετε σχετικά με το CrossFit.

 

Χρειάζεται να είμαι ήδη Fit για να ξεκινήσω CrossFit;

Η πιο απλή απάντηση είναι όχι. Θα γίνετε Fit κάνοντας CrossFit.

Οι συνεδρίες για αρχάριους σας μαθαίνουν τις βασικές κινήσεις και αν δεν μπορείτε να εκτελέσετε κάποιες από αυτές ο προπονητής θα τις τροποποιήσει για να τα καταφέρετε.

Η ομορφιά στο CrossFit είναι ότι κάθε άτομο μπορεί να το κάνει. Τα πάντα στο CrossFit μπορούν να κλιμακωθούν, δηλαδή να τροποποιηθούν στο επίπεδο και τις ικανότητες του εκάστοτε αθλητή. Για παράδειγμα, εάν δεν έχετε ασκηθεί ποτέ στη ζωή σας, ο προπονητής στο Box θα σας δώσει περισσότερο χρόνο για να περάσετε από κάθε κίνηση μέχρι να τα καταφέρετε. Δεν θα σηκώνετε βάρη μέχρι ο προπονητής να δει ότι είστε έτοιμοι για αυτό.

Κάποια άτομα πιθανώς να είναι ήδη Fit, αλλά πολλοί αρχάριοι δεν έχουν αθλητικό υπόβαθρο. Μην ανησυχείτε, κάνοντας CrossFit θα δείτε σύντομα πρόοδο. Απλά μην προσπαθείτε εξαρχής να ανταγωνίζεστε αυτούς.

Όταν οι άνθρωποι σκέφτονται το CrossFit, βλέπουν μεγάλα φορτία, περίπλοκες ασκήσεις ενόργανης γυμναστικής και φοβούνται να πάνε σε ένα Box επειδή νομίζουν ότι θα κληθούν να κάνουν οι αθλητές των CrossFit Games.

Σε μια συνεδρία θα πιεστείτε αλλά ποτέ πέρα από τα όρια. Τα όρια που νομίζατε ότι έχετε είναι διαφορετικά, γιατί οι περισσότεροι άνθρωποι νομίζουν ότι είναι πιο αδύναμοι απ’ ότι στη πραγματικότητα.

Για να συνοψίσουμε: Δεν χρειάζεται να είστε Fit, απλά πάτε σε ένα Box, κάντε μια συνεδρία αρχαρίων και να είστε σίγουροι ότι θα αποκτήσετε τη καλύτερη φυσική κατάσταση που είχατε ποτέ.

Πόσο δυνατός χρειάζεται να είμαι για να ξεκινήσω CrossFit;

Ανησυχείτε ότι δεν είστε αρκετά δυνατοί για να ξεκινήσετε CrossFit; Δεν χρειάζεται ν ανησυχείτε γιατί:

Όταν ξεκινάτε το CrossFit, δεν υπάρχει καμία απαίτηση. Ξεκινάτε με τη φυσική κατάσταση που έχετε. Αν είστε ήδη δυνατοί τότε απλά θα μάθετε πώς να εκτελέσετε σωστά τις άρσεις. Ωστόσο, εάν δεν έχετε καθόλου δύναμη, θα δουλέψετε σε αυτή και θα φτάσετε στο να σηκώσετε βάρη.

Πολλοί πιστεύουν ότι το CrossFit έχει ένα standard για την άρση βαρών από αρχάριους, αλλά αυτό δεν ισχύει. Συχνά οι αρχάριοι δεν μπορούν καλά-καλά να σηκώσουν μια άδεια μπάρα. Δεν θα σας δοθεί ποτέ μια βαριά μπάρα ή αλτήρας εάν δεν μπορείτε να τη διαχειριστείτε. Θα κάνετε το καλύτερό με τα φορτία που μπορείτε να διαχειριστείτε, με σωστή τεχνική και σκληρή δουλειά ώστε να αποκτήσετε την δύναμη που απαιτείται.

Μπορεί να είναι απογοητευτικό να βλέπετε άλλους να σηκώνουν μεγαλύτερα φορτία, αλλά το CrossFit δεν είναι διαγωνισμός παρόλο που διοργανώνονται διαγωνισμοί. Στο μάθημα πρέπει να σκέφτεστε μόνο τον εαυτό σας ώστε να δείτε τα αποτελέσματα που επιθυμείτε στη δύναμή σας.

Ας πούμε ότι δε μπορείτε να σηκώσετε την μπάρα 20 κιλών στο πρώτο σας μάθημα, ο προπονητής σας, θα σας δώσει ελαφρύτερο φορτίο, αν δε μπορείτε να κάνετε push ups θα σας ζητήσει να εκτελέσετε ακουμπώντας στα γόνατα. Στη συνέχεια βάζετε έναν στόχο. Θέλετε να είστε σε θέση να σηκώσετε την 20κιλη μπάρα ή να εκτελέσετε μια κανονική κάμψη πριν από συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Πείτε σε άλλους σχετικά με το στόχο σας, δουλέψτε τακτικά σε αυτόν και θα τον πετύχετε.

Κάθε αθλητής του CrossFit έχει ένα στόχο να γίνει καλύτερος σε μια άσκηση, υπάρχουν συνέχεια νέες ασκήσεις και ποτέ δεν ξέρεις αν είσαι ικανός να τις εκτελέσεις. Δεν απαιτούν όλες οι ασκήσεις δύναμη, κάποιες απαιτούν αντοχή η ευλυγισία.

Θα χτυπήσω κάνοντας CrossFit;

Ανησυχείτε μήπως χτυπήσετε; Δεν θα έπρεπε.

Πολλοί άνθρωποι που δεν έχουν κάνει ποτέ CrossFit, έχουν δει απλά τα CrossFit Games στη τηλεόραση και μερικά βίντεο στο Youtube και πιστεύουν ότι το CrossFit είναι επικίνδυνο. Στην πραγματική ζωή, ένα φυσιολογικό Workout δεν είναι στα επίπεδα των CrossFit Games και ο κίνδυνος να τραυματιστείτε είναι ελάχιστος.

Όταν η ένταση γίνεται μεγαλύτερη και το σώμα σας είναι πιο κουρασμένο η πιθανότητα αυξάνεται αν δεν επιτρέψετε στο σώμα σας να διατηρήσει την ποιότητα αλλά του επιτρέπετε να σηκώσει μεγαλύτερα φορτία ή περισσότερες επαναλήψεις από αυτές που μπορεί να διαχειριστεί.

Σε κάθε άθλημα οι αθλητές τραυματίζονται αν δεν προσέξουν. Ο προπονητής σας δεν θέλει να χτυπήσετε, θέλει να γίνετε καλύτεροι. Από την άλλη πλευρά αν είστε ανεύθυνοι ή απερίσκεπτοι η πιθανότητα είναι μεγαλύτερη. Υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορούν να σας βλάψουν στο CrossFit που δεν θα έπρεπε.  Για παράδειγμα αν εσείς μπείτε στο Box και ανέβετε στο σχοινί και πηδήξετε από ψηλά, ή κάνετε Box Jumps στο μεγάλο κουτί και χτυπήσετε, δεν φταίει κανένας άλλος παρά ο ίδιος σας εαυτός.

Η προθέρμανση είναι απαραίτητη. Αν ξεκινήσετε σηκώνοντας μεγάλα φορτία ή εκτελώντας μια περίπλοκη άσκηση γυμναστικής χωρίς ζέσταμα, οι μύες σας είναι ανέτοιμοι και μπορεί να τραυματιστούν. Ζεστάνετε πάντα τις αρθρώσεις και τους μύες σας πριν από το Workout. Αμέσως η προπόνηση θα φανεί ευκολότερη γιατί το σώμα είναι ζεστό.

Το Mentality είναι σημαντικό αν δεν θέλετε να υποφέρετε από τραυματισμό. Αν δεν είστε σε mood να κάνετε προπόνηση ή αισθάνεστε ιδιαίτερα κουρασμένοι, ξεκουραστείτε. Χρειάζεστε καθαρό μυαλό για να κάνετε προπόνηση σωστά και αν σκέφτεστε ότι θα θέλατε να είστε ξαπλωμένοι σε ένα κρεβάτι από το να προπονείστε, τότε θα αποτύχετε να εκτελέσετε τις ασκήσεις και μπορεί να τραυματιστείτε άσχημα.

Για να συνοψίσουμε: Αν είστε προσεκτικοί και ακούτε τον προπονητή, προθερμαίνεστε σωστά θα είστε σε θέση να μείνετε μακριά από τραυματισμούς. Αν είστε απερίσκεπτοι ή απλά πολύ κουρασμένοι οι πιθανότητες τραυματισμού είναι εναντίον σας.  Μπορεί τα χέρια σας να ανοίξουν από τις έλξεις, να χτυπήσετε από το σχοινάκι αλλά αυτά δε θεωρούνται τραυματισμοί.

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

Please enter your comment!
Please enter your name here

4 + two =