Προπόνηση αθλητών CrossFit με υπέρμετρο εγωισμό.

0
830

Γιατί οι άνθρωποι θέλουν να σηκώνουν μεγάλα φορτία και να πραγματοποιούν «προχωρημένες» ασκήσεις γυμναστικής όταν δεν είναι προφανώς έτοιμοι;

Ίσως έχει να κάνει με τις προσωπικότητές τους, μερικοί άνθρωποι θέλουν να αποδείξουν στον εαυτό τους ότι είναι σε θέση να κάνουν κάτι τεράστιο. Μπορεί επίσης να έχουν την ανάγκη να τραβήξουν τη  προσοχή, να λάβουν εντυπωσιακά επιφωνήματα από το πλήθος.

Άλλοι ασκούμενοι πιστεύουν πραγματικά ότι είναι έτοιμοι να εκτελέσουν για παράδειγμα έλξεις με butterfly kipping  ενώ δεν έχουν ποτέ στο παρελθόν εκπαιδευτεί σε αυτό το επίπεδο και δεν καταλαβαίνουν τις απαιτήσεις που χρειάζεται να έχει το σώμα τους για τέτοιες δραστικές ασκήσεις.

Από Προπονητική Άποψη: Θετική στάση απέναντι στους αθλητές με μεγάλο «εγώ»;

Εξηγώντας την αρχή του τρόπου λειτουργίας του σώματος και της ανατομίας αυτού.

Για όσους δεν έχουν κάποιο αθλητικό υπόβαθρο αλλά παρακάμπτουν σημαντικά βήματα και εκτελούν προχωρημένες ασκήσεις γυμναστικής και κάνοντας βαριές άρσεις, αυτό θα μπορούσε να είναι το πρώτο βήμα.

Φαίνεται προτιμότερο και ιδανικό, οι άπειροι ασκούμενοι να κατανοήσουν τα βασικά χαρακτηριστικά όπως η ανάπτυξη των μυών (εισαγωγή στην ανάκαμψη) και η περιγραφή των αρθρώσεων (υπερφόρτωση και ενεργοποίηση μικρότερων μυϊκών ομάδων).

Βρίσκοντας έναν τρόπο να επιβάλλουν και την επιλογή της κλιμάκωσης των ασκήσεων.

Δεν είναι εύκολο να σταματήσετε έναν αθλητή που θέλει να φορτώσει τη μπάρα του με το RX φορτίο. Μερικοί προπονητές φοβούνται να προσβάλλουν τα μέλη και επιλέγουν να μην σταματήσουν τον αθλητή να εκτελέσει RX αναλαμβάνοντας τον κίνδυνο και την ευθύνη του τραυματισμού.

Είναι απόφαση του προπονητή να επιβληθεί αυστηρά σχετικά με τις επιλογές βάρους στη μπάρα. Μπορεί να επιβάλει να εκτελέσουν με τη μορφή ποσοστών ή ακόμα και να μην επιτρέψει στους  αθλητές να γράψουν τα αποτελέσματά τους στο πίνακα, πράγμα που μπορεί να επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τις αποφάσεις τους.

Προσφέροντας συμβουλές και δωρεάν μίνι προγράμματα.

Όταν οι αθλητές δείχνουν να έχουν κίνητρο να σημειώσουν πρόοδο, η ακρόαση των στόχων τους και η παροχή συμβουλών μπορεί να είναι η αιτία για τη μείωση της ενστικτώδους ανάγκης τους να φορτώσουν βαρύτερα ή να εκτελέσουν κάτι εξεζητημένο στην ενόργανη γυμναστική. Αν είναι πρόθυμοι να κάνουν επιπλέον επαναλήψεις μετά το WOD για να βελτιώσουν τη τεχνική τους ή να αυξήσουν δύναμη, είναι καλό να τους παρέχονται ασφαλή μίνι προγράμματα που θα τα φέρουν και πιο κοντά στους στόχους τους.

Από τη πλευρά του αθλητή: Πώς να δαμάσουμε το μεγάλο μας εγωισμό;

Ακούγοντας τους προπονητές.

Και όχι μόνο όταν εξηγούν τις ασκήσεις αλλά και όταν μας διακόπτουν κατά τη διάρκεια της προπόνησής μας για να διορθώσουν τη τεχνική μας ή να μας συμβουλεύσουν να μειώσουμε τα φορτία, τα οποία βάλαμε με τη πρόθεση να αποφύγουμε να φανούμε τελευταίοι στο πίνακα βαθμολογίας.

Όταν απογοητευόμαστε επειδή ο προπονητής μας λέει να σταματήσουμε να φορτώνουμε τη μπάρα ή να κάνουμε Ring Rows αντί για Pull-Ups, πρέπει να σκύψουμε το κεφάλι και να συνεχίσουμε.

Μόλις αρχίσουμε να κατανοούμε από πού προέρχεται ο θυμός, τότε μπορούμε να δουλέψουμε σωστά και να σταματήσουμε να βασανίζουμε το σώμα μας με βάρη και ασκήσεις για τις οποίες δεν είμαστε προετοιμασμένοι.

Επανεκτιμώντας τα «γιατί».

Συχνά πρέπει να μας υπενθυμίζουμε για ποιο λόγο είμαστε στο άθλημα του CrossFit, γιατί ασκούμε τον εαυτό μας και τι επιδιώκουμε να επιτύχουμε.

Είναι εύκολο να πέσουμε γρήγορα στην παγίδα του «εγώ» του ανταγωνισμού με όλα αυτά που βλέπουμε στα Social Media.

«Αν μπορεί αυτός να κάνει Snatch αυτό το φορτίο τότε σίγουρα, μπορώ και εγώ», είναι αυτό που οι περισσότεροι από εμάς σκέφτονται όταν κάνουμε scroll στο Instagram. Εάν σταματήσουμε για ένα δευτερόλεπτο και εξετάσουμε την πρόοδο και τις προσπάθειές μας σε σχέση με τους στόχους μας, τότε θα μπορούσαμε να αναθεωρήσουμε το είδος του φορτίου/βάρους που πρέπει να σηκώσουμε και το είδος των ασκήσεων γυμναστικής που πρέπει να τελειοποιήσουμε πριν σκεφτούμε να περάσουμε στο επόμενο επίπεδο .

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

Please enter your comment!
Please enter your name here

five × two =