Ξεπεράστε 7 κοινά εμπόδια στον δρόμο της επίτευξης των στόχων σας.

0
469

Life happens. Πάντα κάποιο εμπόδιο θα βρίσκεται μεταξύ εσάς και των στόχων σας. Γνωρίζοντας ποια είναι αυτά τα κοινά εμπόδια σας βάζει σε θέση ισχύος. Μπορείτε να προβλέψετε τα εμπόδια και να κάνετε κάτι γι ‘αυτά, ή στην καλύτερη περίπτωση, να τα αποτρέψετε εντελώς.

  1. Ξεχάσατε να ορίσετε ένα σχέδιο.

Ο καθορισμός στόχων και η πώρωση για αυτούς είναι η μισή δουλειά, αλλά αν δεν δημιουργήσετε ένα σχέδιο για να επιτύχετε ένα στόχο, τότε μπορεί να αποτύχετε. Ας πούμε ότι θέλετε να κάνετε ένα Muscle up. Έχετε δει άλλους αθλητές να το κάνουν και θέλετε και εσείς να είστε σε θέση να το κάνετε. Αυτό είναι σωστό, αλλά ποιο θα είναι το πρώτο σας βήμα; Θα πηδήξετε επάνω στους κρίκους και απλά θα προσπαθήσετε να τραβήξετε τον εαυτό σας προς τα  επάνω; Τι γίνεται με το συντονισμό; Μπορείτε να κάνετε μια μεγάλη ταλάντωση, να τραβήξετε και να έρθετε σε πλήρη έκταση;

Αν δεν απαντήσετε ή δεν είστε σίγουροι για κάποια από αυτές τις ερωτήσεις, τότε ίσως να μην έχετε ορίσει ένα σωστό σχέδιο. Για να επιτύχετε οποιοδήποτε στόχο, πρέπει να ορίσετε ένα σχέδιο για να εξασφαλίσετε την επιτυχία. Στη περίπτωση του muscle up, μπορείτε να ζητήσετε βοήθεια από τον προπονητή σας και από άλλους αθλητές. Ο εντοπισμός κενών γνώσης που έχετε και η προσπάθεια κάλυψης αυτών των κενών θα σας βοηθήσει να δημιουργήσετε ένα σχέδιο που θα σας δώσει πολύ μεγαλύτερες πιθανότητες επιτυχίας.

Επίσης, έχετε ένα σχέδιο για το πότε θα θέσετε στη πράξη βάλετε αυτές τις ασκήσεις και συμβουλές; Μετά το μάθημα; Κατά τη διάρκεια της προπόνησης; Τρεις φορές την εβδομάδα; Ή όταν το νιώσετε; Δημιουργήστε ένα πρόγραμμα προπόνησης επίτευξης στόχων και ακολουθήστε το πιστά. Ορίστε συγκεκριμένους στόχους που θα τους πετύχετε σε συγκεκριμένες ημερομηνίες ώστε να λειτουργήσουν ως σκαλοπάτια προς τον κύριο στόχο σας. Αυτό όχι μόνο θα βοηθήσει την αθλητική σας ικανότητα, αλλά θα βοηθήσει επίσης στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησης σας διαβεβαιώνοντας ότι πράγματι προοδεύετε. Τέλος, στηριχτείτε στην συμπαράσταση των φίλων και των συναθλητών σας, ώστε να μην πέσετε από το βαγόνι της επιτυχίας.

  1. Δε γνωρίζετε τα “γιατί”. 

Έχοντας ένα συγκεκριμένο τρόπο ή προχωρώντας στο άθλημα, είναι γενικοί λόγοι για να θέσετε στόχους, αλλά το να είσαι συγκεκριμένος για το γιατί θέλεις να πετύχεις κάτι είναι ένα πολύ ισχυρότερο κίνητρο.

Θέλοντας να περπατήσετε με τα χέρια σας απλώς και μόνο για να μπορέσετε να το κάνετε, μπορεί να είναι αρκετό για μερικούς ανθρώπους, αλλά για τους περισσότερους αθλητές δεν υπάρχει κανένας πραγματικός σκοπός σε αυτό. Πρέπει να υπάρχει κάποιο νόημα πίσω από το στόχο σας, αλλιώς δεν θα αισθάνεστε γεμάτοι κίνητρο για να περάσετε αμέτρητες ώρες απαραίτητης εξάσκησης για να το πετύχετε. Ένας πολύ καλός τρόπος για να το κάνετε είναι να ορίσετε μια συγκεκριμένη ημερομηνία ή ένα γεγονός με το οποίο ελπίζετε να έχετε καταφέρει να εκτελέσετε την κίνηση / βάρος κλπ. Όταν γνωρίζετε ότι υπάρχει αντίστροφη μέτρηση ως προς το πότε πρέπει να το πετύχετε τότε θα δουλέψετε ακόμη πιο σκληρά. Θέστε τα Open ως ημερομηνία στόχου για την εκτέλεση Double Unders, μια διοργάνωση ως την πρώτη που θα εκτελέσετε Rx τα Workout ή ένα προσωπικό γεγονός στη ζωή σας (γάμος, καλοκαιρινές διακοπές κ.λπ.) που θα έχετε χάσει μερικά εκατοστά από τη μέση σας και θα αισθάνεστε ευχαριστημένοι μέσα στο μαγιό σας / ευχαριστημένοι μπροστά στον καθρέφτη σας. Όταν κάνετε έναν στόχο προσωπικό, γίνεται σημαντικός για εσάς – και αυτό το κάνει πολύ πιο εύκολο να θυσιάσετε το χρόνο και τις προσπάθειές σας για να εργαστείτε για την επίτευξη του.

  1. Δεν έχετε αρκετή εμπιστοσύνη.

Η εμπιστοσύνη – όχι η αλαζονεία – είναι πρωταρχικής σημασίας για την επιτυχία στη ζωή, όχι μόνο στο CrossFit. Τα καλά πράγματα συμβαίνουν σε σας επειδή τα κάνετε να συμβούν και πιστεύετε ότι μπορείτε να είστε στην πρώτη θέση. Σίγουρα, ορισμένοι στόχοι ενδέχεται να σας φοβίσουν, επειδή μπορεί να φαίνονται δύσκολοι ή να χρειάζονται πολύ χρόνο για να τους πετύχετε. Αν το κοιτάξετε από μια διαφορετική οπτική γωνία, μπορείτε να πείτε ότι είναι κάτι που αξίζει να ακολουθήσετε. Εάν ποτέ δε προσπαθήσετε ή δεν δοκιμάσετε κάτι που σας φοβίζει, τότε θα παραμείνετε για πάντα στη Comfort Zone σας. Ένα καλό σχέδιο και το σωστό κίνητρο είναι εξαιρετικά εργαλεία, αλλά χωρίς εμπιστοσύνη δε θα κερδίσετε αυτόν τον αγώνα. Κάποτε ο θρυλικός CrossFitter Chris Spealler είχε έξι παρουσίες σε CrossFit Games αλλά ήθελε μια ακόμα. Το 2013, έμεινε 4ος στα Regionals και δε το έκανε πραγματικότητα. Ωστόσο, ο Spealer είχε εμπιστοσύνη στον εαυτό του και επέστρεψε στα Regionals για ακόμη μια φορά το 2014, κερδίζοντας την 2η θέση και παίρνοντας το εισιτήριο για το 7ο ταξίδι του στα CrossFit Games..

Το θέμα είναι ότι δεν μπορείτε να αφήσετε τα απρόσμενα εμπόδια στην προπόνηση ή τη ζωή σας (ασθένειες, τραυματισμοί κλπ.) να επηρεάσουν την εμπιστοσύνη σας με τέτοιο τρόπο ώστε ένας στόχος που βάλατε να εξαφανιστεί – μαζί με την αυτοπεποίθησή σας. Καταλάβετε ότι δεν είστε μόνοι που αντιμετωπίζετε εμπόδια. Τίποτα δεν επιτυγχάνεται εύκολα και μην υποθέσετε ότι ορισμένοι αθλητές επιτυγχάνουν με μαγικό τρόπο τους στόχους τους. Μερικοί στόχοι για να επιτευχθούν απαιτούν μήνες ή και χρόνια και πρέπει να είστε προετοιμασμένοι για αυτή τη διαδικασία. Είναι σημαντικό να χρησιμοποιήσετε μικρότερους στόχους για να βοηθήσετε στην οικοδόμηση της εμπιστοσύνης/αυτοπεποίθησης σας, στο δρόμο προς τον κύριο στόχο σας, αλλά υπάρχουν και άλλες τακτικές που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε επίσης. Αυτές περιλαμβάνουν τη θετική γλώσσα του σώματος στην προπόνηση και τον εορτασμό των μικρότερων επιτευγμάτων.

  1. Έλλειψη πόρων. 

Ορισμένοι στόχοι απαιτούν πολύ προπόνηση ή προετοιμασία, είναι πιο δύσκολοι για τους αθλητές που είναι γονείς, κάνουν πολλές δουλειές ή έχουν άλλες υποχρεώσεις που περιορίζουν το χρόνο τους στο γυμναστήριο. Ωστόσο, ενώ η έλλειψη πόρων μπορεί να αποτελέσει εμπόδιο, δεν πρέπει να σας εκτροχιάσει εντελώς από τον στόχο σας. Κοιτάξτε το πρόγραμμά σας για να δείτε εάν υπάρχουν ευκαιρίες για να κάνετε την προπόνηση το πρωί ή το απόγευμα. Εάν δεν μπορείτε να φτάσετε στο Box μπορείτε να κάνετε τη προπόνηση σας σε ένα γυμναστήριο Globo της γειτονιάς σας; Είστε σε θέση να προετοιμάσετε τα γεύματα  σας για όλη την εβδομάδα ή είστε αναγκασμένοι να τρώτε έξω κάθε μέρα; Θα καταλάβετε γρήγορα ότι εάν ο στόχος που ορίσατε για τον εαυτό σας είναι πραγματικά σημαντικός για εσάς, θα βρείτε τρόπους να δουλέψετε με τους στόχους και να προχωρήσετε προς την κατεύθυνση της επίτευξής τους.

  1. Αδιαφορία για αλλαγή.

Εάν κάνετε αυτό που κάνατε πάντα, θα πάρετε αυτό που παίρνετε. Πρέπει να αισθάνεστε άνετα με την αλλαγή για να εξελιχθείτε ως αθλητές (και ως άτομα). Για μερικούς, αυτό μπορεί να σημαίνει πλήρη ανανέωση της διατροφής τους, διπλές προπονήσεις, αλλαγή CrossFit Box ή αλλαγή του πλάνου προπόνησης όταν δεν βλέπουν αποτελέσματα. Οποιαδήποτε από αυτές τις αλλαγές μπορεί να έρθει με επιπλοκές, αλλά αν είναι αυτό που πρέπει να γίνει για να φτάσετε στο στόχο σας, πρέπει τουλάχιστον να εξετάσετε το ενδεχόμενο να το κάνετε. Ακριβώς όπως πρέπει να έχετε  ποικίλο προγραμματισμό για το σώμα σας, ώστε οι μύες σας να μεγαλώνουν συνεχώς, να προσαρμόζονται και να γίνονται πιο δυνατοί, πρέπει επίσης να κάνετε αλλαγές στο πρόγραμμα και της διατροφή σας, αν αυτό είναι που χρειάζεται.

  1. Αφήνετε τους άλλους να σας επηρεάζουν αρνητικά.

 Είναι σημαντικό να περιβάλλετε τον εαυτό σας με το σωστό είδος ανθρώπων που θα υποστηρίξουν τους στόχους σας και να μην αμφισβητούν την ικανότητά σας να τους επιτύχετε. Εάν συνεχώς περιβάλλεστε από αρνητικότητα, τότε πιθανότατα θα αρχίσετε να αμφιβάλλετε για τον εαυτό σας. Έτσι, όπως είναι σημαντικό να έχετε υποστηρικτικούς ανθρώπους στη γωνιά σας, είναι εξίσου σημαντικό (αν όχι περισσότερο) να αφαιρέσετε τους αρνητικούς ανθρώπους από τον κύκλο σας ή τουλάχιστον να περιορίσετε την αλληλεπίδρασή σας με αυτούς.

  1. Φόβος αποτυχίας.

“Δεν απέτυχα, απλά μόλις βρήκα 10.000 τρόπους που δεν λειτουργούν.” -Τόμας Έντισον.

Σκεφτείτε όλες τις σπουδαίες ιστορίες επιτυχίας στη ζωή και τον αθλητισμό. Είναι πολύ πιο εύκολο να σταματήσετε παρά να αντιμετωπίσετε τον φόβο της αποτυχίας. Αλλά ακόμα κι αν δεν φτάσετε στον στόχο σας την ημερομηνία που ορίσατε, αυτό σημαίνει ότι τελειώσατε; Φυσικά και όχι! Δεν υπάρχει τίποτα που να σας εμποδίσει να ανασυγκροτηθείτε και να αναπροσαρμόσετε το πλάνο/σχέδιό σας και να ορίσετε τον ίδιο στόχο με μια νέα ημερομηνία – όπως ακριβώς έκανε ο Chris Spealler.

Πηγή:www.boxlifemagazine.com

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

Please enter your comment!
Please enter your name here

eighteen − ten =