Καθρέφτες, προπονητές και feedback στα γυμναστήρια CrossFit.

0
574

Τα γυμναστήρια CrossFit αποτελούνται από απλά κομμάτια εξοπλισμού, με ελάχιστη διακόσμηση και χωρις καθρέπτες. Όταν σχεδόν όλα τα ιδιωτικά personal στούντιο και τα συμβατικά γυμναστήρια περιβάλλονται από τοίχους γεμάτους καθρέφτες, οι crossfitters αναγκάζονται να βασίζονται σε άλλες μεθόδους για να διορθώσουν τη τεχνική τους.

Δε θα ήταν προτιμότερο να διορθώνεται η τεχνική μπροστά σε έναν καθρέφτη;
Το CrossFit απαιτεί πλήρη συγκέντρωση και κοιτάζοντας τον εαυτό μας μπροστά στο καθρέφτη μπορεί να μας αποσπάσει τη προσοχή. Οι επαγγελματίες αθλητές όπως οι αρσιβαρίστες και οι ενοργανίστες δεν έχουν καθρέφτες στις εγκαταστάσεις που κάνουν προπόνηση που σημαίνει οτι δεν είναι απαραίτητο να υπάρχουν καθρέφτες όταν προπονούμαστε.
Οι ιδιοκτήτες και οι προπονητές χρησιμοποιούν κάθε εκατοστό του χώρου για να σχεδιάσουν τις προπονήσεις. Οι τοίχοι είναι μέρος αυτών. Χρησιμοποιούνται για Handstand Push Ups, Wall Ball Shots κ.α. Αν υπήρχαν κρεμασμένοι καθρέφτες στους τοίχους θα χρείαζονταν αλλαγή ανα τακτά διαστήματα.

Στήριξη στην διαίσθηση.
Μια κίνηση τόσο περίπλοκη όσο το Snatch ή μια butterfly έλξη χρειάζεται μεγάλη προσοχή. Πέρα από τη μηχανική της άσκησης υπάρχει και συναίσθημα σε αυτή. Το μομέντουμ μεταξύ της βύθισης και της πίεσης σε ένα Jerk δεν είναι μια κίνηση μπορούμε να απεικονίσουμε σε έναν καθρέφτη αλλά μάλλον νόημα ενώ το κάνουμε.
Ο καθρέφτης δε θα μας βοηθήσει να κρατήσουμε το βάρος και δε θα μας πει ποτέ πόση δύναμη χρείαζεται για μα τραβήξουμε τη μπάρα από το έδαφος. Σε αυτές τις περιπτώσεις η διάισθηση είναι ο καλύτερος σύμμαχος για να μετρήσετε αποτελεσματικά την επόμενη κίνηση.

Προπονητές για Feedback.
Αισθητικά, δεν υπάρχει τέλεια τεχνική. Η θέση υποδοχής ενός αρασέ δε μπορεί να κριθεί μόνο από το πώς φαίνεται, διότι οι πιθανότητες υποδοχής της μπάρας με διαφορετικούς τρόπους είναι άπειρες. Στην ιδανική περίπτωση, αναζητούμε τα βασικά που πρέπει να πληρούνται. Οι προπονητές είναι οι πλέον κατάλληλοι για την αξιολόγηση αυτών των θεμάτων.
Εάν κάθε φορά που σηκώνουμε φορτία ή κάνουμε ένα Muscle Up κοιτάμε πως να βρεθούμε κοντά στην τέλεια θέση, ίσως να μην έχουμε χρόνο να ολοκληρώσουμε το Workout εντός του χρονικού πλαισίου(time cap).
Αντί να επικεντρωθούμε στον τελικό στόχο, εστιάζουμε στην επανάληψη έχοντας τη ματιά από τους προπονητές μας, έναν συναθλητή ή βιντεοσκοπόντας τη προσπάθεια μας.

Εστίαση στην απόδοση.
Κατά την προπόνηση, υπάρχει χρόνος για πρόβες, εντοπισμός σφαλμάτων και λήψη σχολίων από τους προπονητές.
Οι καθρέφτες δεν έχουν καμία θέση όταν πρόκειται να εκτελέσουμε γρήγορα και να σπάσουμε χρόνους και ρεκόρ. Παρόλο που φαίνεται ότι θα ήταν επωφελείς για τις βαριές άρσεις αυτό δεν ισχύει. Η σωστή γωνία είναι από το πλάι ή διαγώνια. Το να στηθούμε μπροστά σε έναν καθρέφτη δεν θα μας βοηθήσει σε τίποτα.
Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να μάθουμε να εμπιστευόμαστε το ένστικτό μας, τους προπονητές και τη διαδικασία.

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

Please enter your comment!
Please enter your name here

three + 8 =